Wiele osób stroni od myjni rolkowych, ponieważ są one uważane za złe i zbytnio niszczą karoserię. Niektórzy uważają, że ręczne myjki ciśnieniowe są znacznie lepsze. Prawda jest taka, że te pierwsze nie są takie złe, a te drugie nie są takie dobre. Nie ulega wątpliwości, że myjnie samochodowe czy tunelowe to najwygodniejszy sposób na umycie samochodu. Dodatkowo takie automatyczne myjnie mają wielką zaletę, a jest nią zmniejszenie zużycia wody, co również jest ważnym czynnikiem.
Pewnie słyszeliście, że mycie samochodu w myjniach rolkowych jest bardzo złe, że niszczą samochód, rysują lakier, zrywają anteny… no cóż, nie zawsze jest to prawda, tak samo jak nie zawsze jest prawdą, że mycie samochodu w myjniach ciśnieniowych jest najlepszą alternatywą.
Problemem, raczej z myjniami rolkowymi, jest to, których użyć. Są myjnie, które są nowe lub bardzo zadbane i działają bardzo dobrze, a są takie, które od lat używają tych samych wałków, które mogą uszkodzić naszą karoserię.
Głównym problemem myjni samochodowych jest to, że nie są one dobrze utrzymane, a ich rolki są brudne lub zbyt zużyte, co powoduje erozję lakieru naszego samochodu.
Obie te cechy bardzo źle komponują się z myjniami, zwłaszcza kwestia reflektorów z poliwęglanu. Włosie wałków bardzo mocno je ściera i usuwa wierzchnią warstwę, która chroni je przed promieniowaniem UV. W efekcie, gdy już ją stracą, szybko stają się matowe i żółtawe.
Jednak mycie samochodu na myjni nie zawsze jest złym rozwiązaniem i ma swoje zalety, o czym przekonamy się poniżej.
+ Oszczędzają dużo wody
+ Są łatwe w użyciu
– Są one bardzo żrące dla poliwęglanowych reflektorów.
– Mogą wyrywać akcesoria takie jak antena, obudowy lusterek…
– Jeśli nie są czyste i zadbane, mogą porysować lakier.
Powiedziawszy to, moja rada jest taka, aby nie nadużywać myjni samochodowych, a przede wszystkim sprawdzać, do której się jedzie i starać się korzystać z takiej, która jest dobrze utrzymana lub nowa. Jeśli Twój samochód jest bardzo brudny, warto, abyś przed oddaniem go do myjni, najpierw przejechał po nim wężem ciśnieniowym (bez użycia szczotki, tylko strumień ciśnieniowy z ciepłą wodą i mydłem), aby usunąć najbardziej powierzchowny kurz i brud, a tym samym zapobiec porysowaniu lakieru przez rolki myjni, ciągnące za sobą drobinki. Przydatne w tym przypadku jest także solidne lakierowanie samochodu. Dowiedz się dlaczego: https://swiatmotoryzacji.pl/solidne-lakierowanie-samochodu-dlaczego-jest-takie-wazne