Wiele zależy od tego, czy poszukujemy opon na sezon letni czy zimowy, aczkolwiek nie bez powodu utarło się przekonanie, że to właśnie opony z bieżnikiem o konstrukcji asymetrycznej lub kierunkowej będą najlepszym wyborem w obu przypadkach. Tego rodzaju rzeźba znacznie lepiej radzi sobie ze zjawiskiem aquaplaningu oraz snowplaningu, wzmacniając przyczepność również na niezbyt sprzyjających nawierzchniach. W przeciwieństwie do bieżnika o konstrukcji symetrycznej, która doskonale radzi sobie w suchych warunkach. Przed zakupem warto również zastanowić się, po jakich nawierzchniach będzie nam dane jeździć przede wszystkim. Jeżeli samochodem poruszamy się wyłącznie w przestrzeni miejskiej, to być może opona klasy średniej z bieżnikiem asymetrycznym będzie najlepszym rozwiązaniem. Jeżeli natomiast poruszamy się samochodem dostawczym, który zawsze jest narażony na solidne obciążenie i porusza się po bardzo zróżnicowanych nawierzchniach, to opona z bieżnikiem kierunkowym wydaje się być w takim wypadku rozsądną decyzją. Warto również mieć na względzie skład gumy, z której powstała opona. Opony powstałe ze wzmocnionych polimerów z dodatkiem krzemionki gwarantują znacznie lepszą przyczepność i sprawiają, że kierowca może delektować się dosyć dużą sterownością.
1 komentarz w temacie “Czym kierować się przy wyborze opon?”
Comments are closed.
Szukałem tej informacji, bieżnik w moich oponach jest już na wykończeniu.